top of page

MATERIAŁY PRASOWE

NR_ (2005).jpg
Informacje o  Gali Logistyki, Transportu i Produkcji

Gala Logistyki, Transportu i Produkcji stanowi podsumowanie szeregu badań i konkursów, prowadzonych przez Eurologistics Media Group oraz Data Group Consulting. Organizowana od 2002 roku uroczystość gromadzi właścicieli i top menedżerów związanych z zarządzaniem łańcuchami dostaw i stanowi branżowe podsumowanie roku, podczas którego nagradzani są zwycięzcy poszczególnych programów badawczych. Gośćmi są przedstawiciele wszystkich ogniw łańcuch dostaw, reprezentujący zarówno wykonawców usług logistycznych (operatorzy logistyczni, firmy transportowe i spedycyjne, deweloperzy i brokerzy powierzchni przemysłowych), odbiorców tych usług (firmy handlowe i produkcyjne), jak też dostawców sprzętu i rozwiązań, wspierających optymalizację operacji logistycznych. W czasie ceremonii nagrody przyznawane są w następujących programach. Operator Logistyczny Roku Badanie satysfakcji klientów, dostępne dla wszystkich firm działających na rynku usług logistycznych. Udział w badaniu biorą firmy, które szukają sposobu, aby zaprezentować swoje osiągnięcia szerokiemu ogółowi odbiorców usług logistycznych. Jedynie miarodajne w tym względzie są opinie dotychczasowych klientów. Rekomendacje klientów będą wiarygodne jednak tylko wtedy, gdy zostaną potwierdzone w sposób niezależny. Stąd idea przeprowadzania takiego niezależnego badania satysfakcji klientów. Program badawczy jest realizowany nieprzerwanie od 2002 roku, w całym okresie jego funkcjonowania ocenie poddanych zostało ponad 150 firm. Przez odniesienie ocen jakości obsługi do potrzeb i oczekiwań klientów, oraz do postrzegania przez nich całego otoczenia konkurencyjnego, program badawczy Operator Logistyczny Roku pozwala uczestnikowi zmierzyć pozycję rynkową. To podejście zakłada, że klienci badanych firm mają możliwość dokonania oceny znaczenia każdego istotnego aspektu obsługi a także mają wolny wybór wskazania, która firma najlepiej spełnia ich oczekiwania. Poddanie się niezależnemu badaniu daje szansę uzyskania rekomendacji jakości świadczonych usług jako najlepszych na rynku. W tym celu sporządzany jest generalny ranking firm, który w sposób skondensowany przedstawia sumę opinii klientów na temat danej firmy w kontekście ocen uzyskanych przez inne, często bezpośrednio konkurujące, firmy. Najlepsze firmy otrzymują nagrody główne - złote, srebrne i brązowe godło programu Operator Logistyczny Roku. Ponadto, w ramach tego badania, corocznie przyznawane są nagrody Lider Logistyki oraz wyróżnienia honorowe. Nagrody Lider Logistyki programu Operator Logistyczny Roku przyznawane są za przywództwo w poszczególnych segmentach rynku bądź cechach obsługi. Wskazują one firmy, które osiągnęły doskonałość w ramach swojej wyspecjalizowanej działalności, bądź też w dany roku w sposób znaczący rozwinęły jeden z segmentów oferowanych przez siebie usług logistycznych. Wyróżnienia honorowe trafiają do najlepszych firm w poszczególnych dziedzinach obsługi dostaw. Coraz większa specjalizacja, obserwowana na rynku logistycznym sprawia, iż firmy, które tworząc swoją ofertę skupiają się przede wszystkich na wybranych aspektach działalności operacyjnej, są w stanie osiągnąć w nich poziom obsługi klienta nieosiągalny dla konkurentów. . Green Designer Green Designer to konkurs powstały w odpowiedzi na zmiany zachodzące w gospodarce. Rosnący wpływ zrównoważonego rozwoju i działań proekologicznych na funkcjonowanie firm sprawiły, iż postanowiliśmy powiększyć grono wyróżnień wręczanych podczas Gali Logistyki, Transportu i Produkcji o nową nagrodę. Kryteria związane ze zrównoważonym rozwojem i działaniami proekologicznymi stają się coraz ważniejszym elementem, decydującym już nie tylko o wizerunku firmy, ale też o jej zdolności do konkurowania na rynku i możliwości utrzymania dotychczasowych klientów. Nowe otwarcie w biznesie, związane z wchodzącymi kolejno w życie wytycznymi i wymaganiami unijnymi powoduje, iż coraz więcej firm inwestuje w proekologiczne działania, które stają się następnie rynkowym standardem w obszarze łańcuchów dostaw. Konkurs Green Designer ma za zadanie wyróżnić najciekawsze działania podejmowanie w tym zakresie. W jego ramach oceniane są “zielone” projekty w sektorach logistyki, transportu, magazynowania oraz w budownictwie obiektów przemysłowych, jak też działalność firm, które posiadają opracowaną w sposób kompleksowy strategię ESG. Produkt Innowacyjny dla Logistyki, Transportu i Produkcji Konkursu Produkt Innowacyjny dla Logistyki, Transportu i Produkcji, ma na celu wyłonienie wyróżniających się produktów i usług wspierających pracę działów logistycznych (sprzęt, urządzenia, technologie, IT, środki transportu, usługi). W konkursie wyróżniane są zarówno produkty i usługi już wdrożone, jak i te będące w fazie przygotowań. Konkurs ma już swoją bogatą historię. Po raz pierwszy rozegrany został w 2005 roku. W ciągu wszystkich edycji udało nam się zgromadzić kilkaset innowacyjnych produktów i usług dla łańcucha dostaw. Zwycięzców konkursu wybiera niezależna kapituła składająca się z ekspertów branży TSL w Polsce. W jej skład wchodzą dr Mirosław Antonowicz, profesor Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie; Łukasz Chmaj, audytor, konsultant i trener; Peter Duwel, właściciel XTL Consulting; dr hab. Aleksandra Laskowska-Rutkowska, profesor Uczelni Łazarskiego, dyrektor Centrum Logistyki i Innowacji w Uczelni Łazarskiego; dr hab. Jana Pieriegud, ekspert w obszarze transportu, logistyki i cyfryzacji; prof. dr hab. Maciej Szymczak z katedry logistyki Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu; Grzegorz Urban, Partner w Last Mile Experts i Witold Zygmunt, z-ca redaktora naczelnego Eurologistics.\ Głównymi kryteriami konkursu są: technologiczna ocena innowacji, ocena korzyści dla klientów oraz rynkowa ocena stopnia innowacyjności. W ocenie pod uwagę brane są również m.in. referencje, opinie jednostek naukowych lub stowarzyszeń, patenty oraz walory ekologiczne. Supply Chain Designer Celem programu jest gromadzenie i promowanie projektów, które są efektami twórczej pracy kadry zarządzającej firm produkcyjnych i handlowych. Ambicją organizatora jest nagradzanie działań i rozwiązań, które wspomagają i znacznie usprawniają zarządzanie szeroko pojętymi łańcuchami dostaw. Każdego roku w Polsce rodzi się duża liczba pomysłów, które po wdrożeniu w życie pozwalają firmom zyskać przewagę konkurencyjną w obszarze zarządzania. Supply Chain Designer pozwala na promowanie takich projektów i ich twórców. W ramach programu przyznawane są nagrody zarówno za projekty, posiadające strategiczne znaczenie dla funkcjonowania firm, jak też za działania optymalizujące jeden z obszarów, taki jak produkcja, logistyka, transport czy zakupy, W ramach programu przyznawane są także wyróżnienia Supply Chain Young Designer. Jest to inicjatywa, prowadzona wspólnie z PSML, w ramach której wyróżniane są zespoły studenckie, opracowujące w ramach programu Top Young 100 praktyczne projekty wdrażane w działach operacyjnych. Program ten to unikatowa platforma synergii trzech środowisk: studenckiego, biznesowego i akademickiego. O Eurologistics Media Group Eurologistics Media Group to lider na polskim rynku wyspecjalizowanych mediów oraz wydarzeń dla sektorów logistyki, transportu i produkcji. Istniejemy od 2000 roku i tak długa tradycja pozwoliła nam wypracować doskonałą pozycję, dzięki której docieramy do najważniejszych osób w branży. Eurologistics Media Group od ponad dwóch dekad jest gospodarzem logistycznego święta jakim jest doroczna Gala Logistyki, Transportu i Produkcji. Firm organizuje też konferencje Trendownia i FutureLog, oraz wydaje czasopismo Eurologistics i portal Log24. Jest także współzałożycielem ThinkBigTank - eksperckiej platformy, która ma na celu wymianę doświadczeń i stworzenie nowej ścieżki rozwoju dla branży logistyki i mobilności. O DGC Agencja badań rynkowych Data Group Consulting istnieje od 2003 roku. Jej założycielem jest Piotr Szreter, socjolog. Zespół badawczy firmy Data Group Consulting wcześniej współtworzył wyspecjalizowaną komórkę w ramach nieistniejącej już firmy Data Group S.A. Projekty Data Group Consulting są bezpośrednią kontynuacją prac realizowanych wcześniej. DGC specjalizuje się w zaspokajaniu zapotrzebowania na informacje rynkowe o klientach korporacyjnych. Misją firmy jest dostarczanie użytecznych informacji rynkowych menedżerom poszczególnych dziedzin zarządzania przedsiębiorstwem: zaczynając od zarządzania zasobami ludzkimi a kończąc na zarządzaniu łańcuchem dostaw. Podstawową specjalizacją stało się jednak zaspokajanie potrzeb badawczych przedsiębiorstw działających w branży usług logistycznych.

KONTAKT DLA PRASY

Witold Zygmunt 2021.jpg

Witold 
Zygmunt

Koordynator projektu

Supply Chain Designer 

Przewodniczący kapituły

Produkt Innowacyjny 

tel.: +48 515 160 513

witold.zygmunt@eurologistics.pl

bottom of page